Saturday, February 7, 2009

Kerajaa Pakatan Rakyat Hampir Tumbang

Assalamualaikum dan selamat malam,

Setelah hampir beberapa lama tidak menulis akibat kesuntukan waktu, akhirnya dapat juga ana ingin merungkaikan kemelut yang melanda negeri ana iaitu Perak Darul Ridzuan. Kisahnya bermula sejak PR memerintah hampir 10 bulan yang lalu. Dicuba pelbagai cara untuk mendapatkan kembali Perak yang setelah 50 puluh tahun berkuasa. Setelah tewas pada PRU 12 yang lalu berbagai-bagai usaha dilakukan agar ADUN-ADUN ini berpindah dan juga pastinya habuannya jutaan ringgit.

Kisah telah bermula setelah 2 adun PKR iaitu Changkat Jering & Behrang. Mereka ini merupakan insan yang telah menipu pengundi-pengundi di kedua-dua tempat itu. Mereka telah didakwa di mahkamah atas tuduhan rasuah dan juga sebutan kes mereka dijangkakan pada minggu depan dan setelah menjadi adun bebas dan merekan berikrar untuk menyokong parti haprak iaitu BN. BN dibawah Najib Altantuya berjaya mendapat kepercayaan 2 adun ini dan disamping percayalah kes mereka ini akan di campak jauh-jauh.

DYMM Sultan Perak pula sepatutnya lebih memahami sentimen rakyat Perak yang inginkan agar dibubarkan DUN Perak dan adalah lebih baik diadakan pilihan raya sekali lagi.
Pun begitu semua telah menjadi huru hara akibat terlalu mendengar dan menerima pendapat Najib yang menyatakan bahawa DS Nizar tidak lagi mendapat kepercayaan ahli-ahli dewan.

Rakyat Perak sesungguhnya mahukan kerajaan yang berkhidmat untuk rakyat bukan untuk segelintir sahaja. Tapi, malangya BN merampas dengan cara yang pernah mereka buat di Sabah. BN akan mengalami nasib yang pasti lebih teruk menjelang PRU 13.

Sesungguhnya yang baik itu datang dari Allah dan yang buruk itu dari kelemahan diri saya sendiri.

No comments: