Tuesday, January 6, 2009

MRSM Kota Putra

Assalamualaikum,

Semalam ana membuat panggilan kepada ibu-pejabat MARA Kuala Lumpur untuk bertanyakan tentang pemilihan anak kedua saya untuk memasuki MRSM Ulul Albab, Besut, Terengganu. Alhamdulillah anak ana berjaya dalam pemilihan 1st "batch".

Ana akan berusaha untuk menjayakan menjadi cita-cita anak ana untuk menjadi seorang khatib dan saintis yang berjaya dalam hidup demi untuk agama Islam, negara dan bangsa. Disamping itu berusaha agar menjadi umat Islam lebih dihormati.

Untuk pemilihan ini, anak ana terpaksa bersaing demgan 950 orang murid dan tempat yang diperlukan adalah seramai 180 orang. untuk mendapat tempat diadakan temuduga,ujian sikap dan juga menjawab 50 soalan.

Apa yang menyedihkan bagi ana nanti apabila hendak menghantarnya nanti pada 19/1/09 di MRSM tersebut. maklumlah tak pernah berpisah dengan anak ke 2 ana itu. Dahlah perangai lain macam. Nanti sapa lah nak ajar adiknya nanti Iman & Noli. Dalam masa 5 tahun belajar di MRSM ana berharap agar anak ana dapat keputusan yang cemerlang bagi membolehkan beliau dapat melanjutkan pelajaran diluar negara seperti di Jordan, Mesir dan sebagainya . Hanya masalah yang akan menentukan segala dan kepada Allah jua ana memohon agar dapat dipanjangkan umur ana agar dapat melihat kejayaan anak ana.

Sama-samalah kita berdoa dan menanti, Insyaallah.

Wassalam.

No comments: